Succesvolle implementatie van de SaaS-oplossing knkMedia voor vakuitgevers in de Microsoft Public Cloud – standaardmodel tegen een vaste prijs valt in de smaak.
De Handelsblatt Media Group heeft met succes knkMedia voor vakuitgevers geïmplementeerd en in gebruik genomen voor de crediteurenverwerking van tijdschriftvergoedingen. Tussen de start van het project en de livegang van het standaardproduct zaten zes maanden, inclusief een zomerpauze van zes weken. knk gebruikte deze periode onder andere voor de realisatie van de geplande SAP-koppelingen.
“Met de invoering van knkMedia voor vakuitgevers hebben we bewust gekozen voor een gestandaardiseerde en efficiënte oplossing die is afgestemd op de eisen van een moderne uitgeverij. Vooral noemenswaardig is de aanzienlijk kortere invoertijd voor onze tijdschriftvergoedingen, wat ons waardevolle tijd bespaart. Tegelijkertijd heeft de gegevensovername met geïntegreerde controle en opschoning de datakwaliteit in ons systeem aanzienlijk verbeterd,” legt Christian Wiele uit, hoofd productie/logistiek bij de Handelsblatt Media Group.
Maike Quack, manager Accounting & Finance bij de Handelsblatt Media Group, vult aan: “Wat mij vooral blij maakt, is dat ik sinds de implementatie nauwelijks nog correcties hoef door te voeren. Geautomatiseerde overdrachten, zoals de btw-aangiften en inkomensbelastingmeldingen, besparen enorm veel tijd. Dankzij de validatie van contactgegevens, zoals IBAN-formaten en BIC-codes, hebben we de datakwaliteit duurzaam kunnen verbeteren. Ook het correct vastleggen van vrijstellingsverklaringen lukt nu direct – een echte vooruitgang.”
De afrekengegevens worden vervolgens via een interface vanuit knkMedia overgedragen aan de gebruikte SAP-financiële administratie.
“Dit project is een uitstekend voorbeeld van hoe efficiënt en succesvol een standaardoplossing kan worden gerealiseerd. We hebben volledig afgezien van project-specifieke change requests en uitsluitend gebruik gemaakt van doorontwikkelingen binnen de standaardoplossing. De basis vormde een vooraf gedefinieerde standaardconfiguratie, die we samen met de klant in duidelijk afgebakende sprints op een agile manier hebben aangepast. Door dagelijkse afstemming in zogeheten ‘dailys’ konden we de voortgang van het project continu volgen en ervoor zorgen dat alle betrokkenen steeds op de hoogte waren. Het resultaat is een slanke, op maat gemaakte oplossing die naadloos in gebruik genomen kon worden,” aldus Peter Gäbele, projectleider bij knk.
Na de succesvolle projectstart zullen stapsgewijs verdere interfaces worden gerealiseerd. Daarnaast wordt gekeken naar de implementatie van extra functies om de efficiëntie verder te verhogen, zoals geautomatiseerde validatie van buitenlandse contacten en nieuwe rapportagemogelijkheden.
Over de Handelsblatt Media Group:
De Handelsblatt Media Group, een onderneming van Dieter von Holtzbrinck Medien GmbH, is het toonaangevende mediabedrijf voor economische en financiële informatie in Duitsland. De mediagroep, gevestigd in Düsseldorf, werd opgericht in 1946 en staat voor gedegen, onafhankelijke kwaliteitsjournalistiek. Met haar media voor beslissers, zoals Handelsblatt en WirtschaftsWoche, bereikt ze meer dan twee miljoen lezers.
Tot de Handelsblatt Media Group behoren ook dienstverlenende bedrijven zoals iq media marketing gmbh, de toonaangevende exploitant voor mediatitels gericht op beslissers, Solutions by Handelsblatt Media Group GmbH, specialist in corporate content, conceptontwikkeling en marketing, en andere deelnemingen.
Over de knk groep:
knk is ondersteunend lid van de Medienverband der freien Presse en corresponderend lid van de Börsenverein des deutschen Buchhandels. De knk groep ondersteunt met ongeveer 220 medewerkers meer dan 450 uitgeverijen in Duitsland, Europa, Noord-Amerika en Azië.
De knk Business Software AG ontwikkelt en verkoopt met knkMedia de wereldwijd enige door Microsoft gecertificeerde branchespecifieke software voor de uitgeverijsector. knkMedia is gebaseerd op moderne web- en BI-technologie.
Tot de knk groep behoren ook de merken “muellerPrange” en “VM Verlags-Manager”, die in het Duitstalige gebied marktleider zijn op het gebied van advertentie- en lezerssoftware voor publieksbladen en kranten, evenals Bradbury Phillips International, specialist in licentie- en royaltysoftware uit het Verenigd Koninkrijk. De knk Customer Engagement GmbH richt zich binnen de knk groep op CRM, marketing automation en AI-toepassingen. De knk Cloud Services GmbH biedt managed services, cloud deployment en specifieke webapplicaties. Content management, publicatie en productie in alle mediatypes zijn gebundeld binnen de knk Content Management Solutions GmbH.