- Home
- Industrieen
- Handel
VERF
PAINT PRO: Krachtige software voor de verfhandel
De verfmarkt staat bekend om zijn toenemende concurrentie, prijsdruk en seizoensinvloeden, waardoor efficiëntie en flexibiliteit cruciaal zijn voor succes. Daarnaast worden bedrijven geconfronteerd met strikte regelgeving en technologische veranderingen die de manier waarop ze opereren beïnvloeden.
Ontwikkeld voor & door de verfbranche
Om deze uitdagingen aan te gaan, hebben we PaintPro ontwikkeld. PaintPro is een geavanceerde en uitgebreide softwareoplossing, speciaal ontworpen voor de verfbranche. Gebaseerd op jarenlange ervaring binnen deze sector, biedt PaintPro tools om jouw klanten efficiënter te bedienen, tijd te besparen en beter inzicht te krijgen in jouw bedrijfsvoering.
Beantwoord elke klantvraag met één druk op de knop
Ontdek de kracht van PaintPro, de oplossing voor een moeiteloze service aan de balie. Met dit innovatieve systeem krijg je direct inzicht in alle relevante klantgegevens, van assortimenten en afgesproken producten tot lopende acties en prijsafspraken. Dankzij barcodescanning en de mogelijkheid van klantpassen verloopt elke transactie snel en nauwkeurig. Speciaal ontworpen voor verfgroothandels, bewijst PaintPro elke dag zijn waarde.
SPECIFIEK VOOR DE VERFGROOTHANDEL
Specifiek voor de ondersteuning van de processen binnen de verfgroothandel zijn functionaliteiten toegevoegd die hun waarde elke dag bewijzen:
- Balie verkopen, contactfacturen, backorder en bon in bak
- Verkopen en inkopen van paint- en non-paint artikelen
- Functionaliteiten voor verkopen van mengkleuren en basissen
- Barcode scannen van op kleur gemaakte artikelen
- ADR
- Uitgebreide prijs- en kortingsstructuren (schilder-, consumenten- en adviesprijzen)
- Import en exporteren digitale prijslijsten leveranciers
- Klantenpassen
- Afroep orders
- Kasboeken
SPECIFIEK VOOR DE VERFPRODUCENT
Naast de branche specifieke aanpassingen voor de verfgroothandel, zijn er functionaliteit toegevoegd die species van toepassing zijn voor de productie van verf:
- Vastleggen van recepturen incl. versiebeheer
- Productie stuklijsten en bewerkingsplannen
- Analyse parameters
- Private labels
- Lotnummers en traceability
Automatiseer order- en factuurinvoer
Besteed je veel tijd aan het handmatig invoeren van orders en facturen? Om de prestaties van je bedrijf te optimaliseren, heb je een efficiënt systeem nodig dat flexibel is en kan meegroeien met veranderende marktbehoeften. PaintPro is speciaal ontworpen om aan deze eisen te voldoen. Dankzij voortdurende verbeteringen en gebruikersfeedback garanderen we maximale efficiëntie en naadloze integratie met andere systemen en platforms. Zo wordt inspelen op digitalisering kinderspel.
24/7 inzicht met realtime dashboards
Een efficiënt systeem is essentieel, vooral voor financiële administratie en prestatiebeoordeling. Met PaintPro krijg je diepgaand inzicht in jouw bedrijf. Onze flexibele statistieken en rapportages bieden heldere en overzichtelijke informatie, waarmee je zelfs jouw eigen KPI’s kunt definiëren, zodat je altijd weloverwogen beslissingen kunt nemen. Bovendien is PaintPro geïntegreerd met Power BI, een krachtige business analytics tool van Microsoft, waarmee je eenvoudig dynamische visuele weergaven van je gegevens kunt genereren op pc’s, tablets en smartphones. Zo behoud je de controle over jouw bedrijf en blijf je altijd een stap vooruit.
Ketenstandaard Bouw en Techniek heeft de DICO Standard (voorheen SALES (in de bouw) standaard) gedefinieerd. Dit is een berichtenstandaard voor elektronische communicatie tussen partijen in de bouw- en installatiesector. Denk hierbij aan artikellijsten, pakbonnen en verkoopfacturen in xml formaat. dtnext is deelnemer van DICO en heeft binnen PaintPro de koppeling gerealiseerd. Ga voor meer informatie naar www.ketenstaandaard.nl. PaintPro ondersteunt van de standaard DICO: factuurbericht en artikelberichten.
In de branche wordt steeds vaker gebruik gemaakt van gestandaardiseerde EDIFACT berichten, ook wel bekend als EDI, voor het digitaal uitwisselen van orders, pakbonnen en facturen. Naast de inhoud van de berichten is ook de communicatiemethode van belang, vergelijkbaar met een ‘digitale postbode’. Gelukkig beschikt PaintPro over een EDI-module om deze processen naadloos te ondersteunen.
Met de groeiende assortimenten van leveranciers is barcode scanning een onmisbare tool geworden. Het bespaart tijd aan de balie, omdat het opzoeken van artikelen overbodig wordt en fouten door het selecteren van verkeerde artikelen tot een minimum worden beperkt. Naast het gebruik van barcodescanners aan de balie, biedt PaintPro ook de mogelijkheid voor orderpicking en het ontvangen van goederen via handterminals met barcode scan functies. Hierdoor kunnen orders direct verwerkt worden in het systeem.
Ondanks de voortdurende digitalisering worden er nog veel documenten en inkoopfacturen per pdf of per post aangeleverd. Met onze Document Capture module kunnen papieren inkoopfacturen gescand worden en omgezet naar pdf-documenten. Deze pdf-documenten kunnen vervolgens rechtstreeks in PaintPro worden verwerkt. Via OCR-scanning wordt de data uit het pdf-document geïmporteerd, waardoor verdere verwerking mogelijk is. Het originele pdf-document blijft ook direct toegankelijk vanuit PaintPro, zonder verdere opslag op het interne systeem. Deze efficiënte aanpak bespaart tijd en minimaliseert handmatige fouten.
Voor het direct en eenvoudig versturen van documenten per e-mail, zoals facturen, creditnota’s, offertes, in- en verkooporders, hebben we een specifieke module ontwikkeld. Deze module stelt je in staat om documenten snel en efficiënt te verzenden, waardoor direct (porto)kosten bespaard worden.
Het REACh-project is opgezet om de veiligheid bij chemische productverwerking te bevorderen, maar dit brengt administratieve lasten met zich mee voor betrokken partijen. Om deze lasten te verminderen, hebben de VVVF en de VVVH de website VeiligmetVerf.nl gelanceerd om veiligheidsinformatiebladen (VIB’s) eenvoudiger te distribueren. Met PaintPro kunnen zowel producenten als verfgroothandels voldoen aan de wettelijke vereisten voor het delen van VIB’s, wat niet alleen helpt bij het verminderen van administratieve lasten, maar ook bij het verbeteren van efficiëntie en naleving van de wetgeving.
deze bedrijven gingen je voor:
Benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Vraag een gratis demo aan en ontdek zelf de mogelijkheden en voordelen. Neem contact met ons op.