Projectmatig Werkende Bedrijven

Alle bedrijven die projectmatig werken hebben uiteindelijk maar één doel: het succesvol realiseren van projecten.

ERP branchesoftware | dtnext

Standaard ERP-systemen met aanpassingen bieden vaak geen adequate oplossing voor jouw specifieke problemen. Zij zijn te massaal in functionaliteit, en onplezierig om mee te werken. Dat is de reden dat we een tweedeling binnen de oplossing kennen:

  1. Het uitvoeren van de basisprocessen zoals financiën, inkoop, HR en debiteurenbeheer
  2. Continu optimaliseren van de customer journey per projecttype.

Ongeacht de omvang van jouw bedrijf of het industrie segment waarin je opereert, zorgen wij ervoor dat de projectinrichting specifiek en schaalbaar is afgestemd op de omvang en complexiteit van het project, én de individuele behoefte.

Glasheldere communicatie: in- & extern
Eén van de meest kenmerkende activiteiten van jouw bedrijf is een constante communicatie met de opdrachtgever, de interne organisatie, in feite eenieder die zich op een of andere manier bij het project betrokken is. Of het nu gaat over de definitie van het op te leveren resultaat in het voortraject of de bespreking van de voortgang en het budget, het is essentieel dat alle deelnemers op een eenvoudige en consistente manier toegang krijgen tot de relevante informatie, globaal en zeer gedetailleerd.

Leg vanaf de eerste stappen alle informatie vast
De eerste stappen in het proces zijn meestal verkoop-gerelateerd en worden gestart voordat de uiteindelijke opdracht wordt verstrekt. Denk hierbij aan het ontwerp, de calculatie en de specifieke afspraken voor de realisatie van het project. Het staat bijna wel vast dat in meeste gevallen regelmatig een optimalisatie plaatsvindt. Intelligent versiebeheer helpt bij volgende trajecten. Al deze activiteiten, inclusief het beheer van uitgebrachte offertes, worden uitgevoerd en beheerd vanuit één centraal proces.

Ontwerp en Engineering
Ongeacht de grootte en complexiteit van het project, om te bepalen of het project succesvol is afgerond moet er een definitie worden vastgesteld. Voor complexere ontwerpen bieden we koppelingen met specialistische tools die zijn afgestemd op de behoefte van de opdrachtgever.

Calculatie, Planning en Operatie
De calculatie van de inzet van mens en middelen, de doorlooptijd en overige zaken resulteert in een planning. Deze planning vormt de basis voor het monitoren van het proces in geld en tijd. De operationele uitvoering streeft naar een maximale efficiency van het onderhanden project. Hierbij zijn rapportages en diverse dashboards onmisbaar. De deelnemers aan een project hebben alleen oog voor hun eigen project en zijn niet geïnteresseerd in informatie over alle (andere) projecten.

De belangrijkste kenmerken op een rij:

Beheer van projectkosten met uitgebreide budgettering, naar keuze top-down of bottom-up.

Inzicht in het resterende budget en marges, met de mogelijkheid om tijdig in te grijpen.

Periodieke registratie van meerwerk in de budgetten.

Ondersteuning van de goedkeuringscyclus rondom periodieke projectbesprekingen.

Flexibiliteit om alternatieve structuren te gebruiken met aanpasbare aggregatieniveaus.

Project Billing
Eén van de belangrijkste onderwerpen tijdens het voortraject is de facturatiemethode. We bieden diverse opties aan die specifiek afgestemd op projectmatig werk. Ook stellen we standaarden vast voor het toekennen van omzet en winst gedurende het project. Bovendien hebben we extra onderdelen toegevoegd die essentieel zijn voor bepaalde industrie segmenten. Oftewel, templates waar je direct de vruchten van plukt.

Rapportages en waarschuwingen
Vanzelfsprekend zijn een groot aantal rapportages en dashboards aanwezig. Bovendien kunnen gebruikers zelf alerts instellen, gebruikers direct gewaarschuwd worden wanneer dat nodig. 

Software voor jouw projectgestuurde organisatie | dtnext

Diversiteit in projectgebaseerde bedrijfsactiviteiten
Projectgebaseerde ondernemingen komen voor in diverse industriesegmenten, elk met een eigen karakter en problematiek. Daarnaast komt projectmatig werk ook steeds meer voor binnen handel en services, en bij bedrijven met hun eigen projectmatige divisies. Dit laat zien dat project business een essentieel aspect is voor de meerderheid van middelgrote tot grote bedrijven. 

Sectoren die blij worden van dtnext-software

Projectgebaseerde (ETO) productie

Professionele diensten

Lucht- en ruimtevaart en defensie

Architectuur, engineering & bouw (AEC)

Biotech

Farma

Energie

Onmisbare functionaliteiten voor jouw projecten:

Effectief documentbeheer speelt een cruciale rol bij het verkrijgen van een volledig overzicht van het uitgevoerde project, zowel tijdens als na afloop. Van ontwerptekeningen tot alle andere relevante documentatie

Testen als onderdeel van de kwaliteitscontrole kan worden uitgevoerd op basis van standaard kwaliteitsnormen, per onderdeel. De resultaten worden toegevoegd aan de documenten-set.

Producenten in verschillende industrieën hanteren elk hun eigen strategie voor aftermarket activiteiten. Als onderdeel van klantservices helpt digitale technologie het proces van een adequate aftermarket te stroomlijnen voor een optimaal rendement.

  • Monitor, bekijk en analyseer kostencomponenten.
  • Verkrijg een realtime inzicht in uitgaven, zodat het bepalen van onderhanden werk positie simpel wordt.
  • Registreer verbruikte materialen en de voorraadpositie op een project en project onderdelen.
  • Maak informatie zichtbaar in dashboards en rapporten.

Met onze applicatie wordt budgettering en monitoring een gestroomlijnd proces zonder giswerk. Verbeter budgetbeheer vereenvoudigen met onderstaande functies:

  • Onderzoek ongelimiteerde budget revisies.
  • Budgetteer standaard resources als voorlopige posten.
  • Kopieer budgetten van vorige projecten of standaard modellen.
  • Registreer materiaal verbruik direct op het project met mobiele apps.
  • Vergelijk budget details met de actuele stand op job/taak niveau.
  • Werk als een team en niet als afzonderlijke Verkoop, Engineer en Operationele Silos
  • Moedig teams aan om met email-integratie, CRM functionaliteit en Microsoft Teams te werken.
  • Gebruik workflow voor consistent gedrag.
  • Centraliseer informatie voor een accuraat, realtime beeld van de business.
  • Maak offertes en budgetten voor analyse.
  • Gebruik project-analyse dashboards voor het verzamelen en bekijken van project-data.

Geen schatting van budgettering en de bewaking ervan
Met onze applicatie wordt budgettering en monitoring een gestroomlijnd proces zonder giswerk. Verbeter budgetbeheer vereenvoudigen met onderstaande functies:

Onderzoek ongelimiteerde budget revisies.

Budgetteer standaard resources als voorlopige posten.

Kopieer budgetten van vorige projecten of standaardmodellen.

Registreer materiaal verbruik direct op het project met mobiele apps.

Vergelijk budget details met de actuele stand op job/taak niveau.

Werk als een team en niet als afzonderlijke verkoop, engineer en operationele silos

Moedig teams aan om met email-integratie, CRM-functionaliteit en Microsoft Teams te werken.

Gebruik workflows voor consistent gedrag.

Centraliseer informatie voor een accuraat, realtime beeld van de business.

Maak offertes en budgetten voor analyse.

Verzamel en bekijk projectdata met de project-analyse dashboards.

De toekomst van projectmatig werken
De aard van werk verandert: Bedrijven zien werk steeds meer als projectmatig in plaats van rolmatig. We evolueren naar een project gebaseerde economie. Hoe meer je werk kunt zien als projectmatig in plaats van rolmatig, hoe flexibeler je team en je organisatie zullen zijn.

Met een projectmatige aanpak kun je sneller innoveren en snel benodigde vaardigheden zowel intern als extern aantrekken als dat nodig is. Dit stelt je in staat om efficiënter te werken, door het flexibel op- en afschalen van op vaardigheden gebaseerde resources binnen je ecosysteem van werknemers.

Bij dit beeld past een digitale strategie, vernieuwend denken en het implementeren van nieuwe werkwijzen. Hiervoor zijn nieuwe technologieën nodig die je organisatie in staat stelt om zelf te bouwen aan betere en eenvoudigere infrastructuur.

Dit betekent dan ook dat onze consultants meer adviseurs fungeren en graag (tijdelijk) deel uitmaken van je team om het maximale te bereiken. Op de achtergrond zorgt onze supportteam voor assistentie op afstand.

Benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Neem contact op met dtnext

Vraag een gratis demo aan en ontdek zelf de mogelijkheden en voordelen. Neem contact met ons op.

    OVERIGE INDUSTRIEËN