Data Analytics
“Data embedded in every decision, interaction, and process”
De meeste gegevens die in interne ERP-omgevingen worden gebruikt, zijn transacties die door de organisatie zelf zijn gemaakt en worden gepresenteerd in rapportvorm, met behulp van Excel of gespecialiseerde tools.
Om het vandaag en morgen van data-analyse te illustreren, citeren we enkele van de bevindingen van McKinsey & Company in een rapport genaamd ‘the data-driven enterprise 2025’. Dit rapport vertegenwoordigt de visie van dtnext met betrekking tot de volgende belangrijke technologische stap, het transformeren van data-analyse in realtime data-analyse om de strategie van een organisatie uit te bouwen.
Vandaag passen organisaties data-driven benaderingen, van voorspellende systemen tot AI-gestuurde automatisering, sporadisch toe binnen de organisatie, waardoor waarde op tafel blijft liggen en inefficiënties ontstaan. Veel zakelijke problemen worden helaas nog steeds opgelost via traditionele benaderingen.
Morgen Organisaties zijn in staat om betere beslissingen te nemen en om de dagelijkse basisactiviteiten en regelmatig voorkomende beslissingen te automatiseren. Medewerkers komen daardoor vrij om zich te concentreren op meer ‘menselijke’ domeinen, zoals innovatie, samenwerking en communicatie. De data-driven cultuur bevordert continue prestatieverbetering om echt klant- en werknemerservaringen te creëren die het verschil maken en de groei van geavanceerde nieuwe applicaties mogelijk te maken die momenteel niet algemeen beschikbaar zijn.
Zelfs de meest geavanceerde analyses zijn redelijkerwijs beschikbaar voor alle organisaties, aangezien de kosten van cloud-computing blijven dalen en krachtigere “in-memory” gegevenstools online komen. Al met al maakt dit meer complexe use-cases mogelijk voor het leveren van inzichten aan klanten, medewerkers en partners.
Het creëren van een goede, sterke datastrategie begint met het zorgen voor volledige afstemming op de organisatiestrategie. De datastrategie moet nauw aansluiten bij de organisatiedoelstellingen, of het nu gaat om het stimuleren van groei of het vergroten van de winstgevendheid, het beheersen van risico’s of het transformeren van bedrijfsmodellen.
Deze organisatorische voorbereiding en uitvoering van de datastrategie zijn activiteiten waar dtnext consultants jouw bij kunnen helpen. De technologie is al beschikbaar in Azure Data Analytics en het Microsoft Power Platform, en voor elke organisatie wordt een individuele roadmap gemaakt om een datagedreven onderneming te worden.
Neem contact op.
